Anadolu Yayıncılarından 15 Temmuz'u Unutma Kampanyası!

Anadolu Yayıncılar Derneği, 15 temmuz hain darbe girişimine ilişkin "15 Temmuz'u unutma' kampanyası başlattı.

Anadolu Yayıncılar Derneği Başkanı Sinan Burhan, KONTV Genel Yayın Yönetmeni Nurettin Bay, yerel ve bölgesel kanal yöneticileriyle birlikte kameralar karşısına geçerek açıklama yaptı.

Burhan, 10 gün boyunca 60 yerel ve bölgesel kanaldan darbe karşıtı yayınlar yapılacağını açıkladı.

Başkan Burhan, “15 Temmuz’u unutmayacağız ve unutturmayacağız” diyerek başladığı konuşmasında, “Bugün burada tarihi bir olayı anmak için bir araya geldik. 15 Temmuz gecesi yaşanan katliamları, hain darbe sürecini hatırlamak için buraya geldik. Tarihin en karanlık girişimlerden bir tanesidir. Bu milletin vergisi ile alınan uçaklarla bomba attılar. Milletimiz adeta sırtından vuruldu. 248 şehit verdik. Bu darbe girişimi mağduru 80 milyon vatan evladıdır. Milli iradeye demokrasiye birlik ve bütünlüğü karşı yapılmıştır. Ama darbe yapanlar milletten unutulmaz tokat yedi” dedi.

“BU HAİN GİRİŞME ÜLKEMİZİN BASİRETİ ENGEL OLMUŞTUR”

Burhan yaptığı konuşmasına şöyle devam etti:

“Hain darbe girişimi amacına ulaşsaydı bazı gazetecilerimiz, STK’larımız, bakanlarımız öldürülecekti. Cumhurbaşkanımız hapse atılacak ya da öldürülecekti. PKK ülkemizi işgal etmeye çalışacaktı. Bu hain girişme ülkemizin basireti engel olmuştur. Darbeciler cumhurbaşkanımızın uçağını düşürmek istediler ancak bu emellerine ulaşamadılar. Milletimiz havaalanına giderek cumhurbaşkanımıza sahip çıkmıştır.

Biz Anadolu medyası olarak cumhurbaşkanımızın her daim yanındayız. Yanında olmaya devam edeceğiz. Genç beyinler 15 Temmuz hain darbe girişimi ile ihanet ettiler. Bu darbe gerçekleşseydi ülkemiz 3. sınıf dünya ülkesi olacaktı. Anadolu Yayıncılar Derneği olarak cumhurbaşkanımızın yanında olduk. Bu darbeciler bizleri yurtdışından gelen misafirlerimize rezil ettiler. Bize demokrasi burada yok mu? diye soru sordular.

“DEMOKRASİ NÖBETİNİ CANLI OLARAK GÖSTERDİK”

Yerel televizyonlardaki arkadaşlarıma çağrıda bulundum. Ortak yayına geçip vatandaşları kent meydanına çağıralım dedim. Biz de Anadolu kanalları ile birlikte bu hainlere karşı dimdik durduk. Demokrasi nöbetini canlı olarak gösterdik. Milletimizin bu yürüyüşe katkı olmasını sağladık.

“10 GÜN BOYUNCA 15 TEMMUZ’U UNUTMA UNUTTURMA ETİKETİYLE YAYIN YAPACAĞIZ”

15 Temmuz’u unutma unutturma etiketiyle yayın yapacağız. 60 yerel ve bölgesel kanalda 15 Temmuz’u unutmadık logosu olacak. Milletimizi 10 gün boyunca bilgilendireceğiz. Halkımızı darbe konusunda bilgilendireceğiz. Şehit kardeşlerimizle ilgili belgeseller yapacağız. Yerel medya 12 Eylül’de yer almadı. 28 Şubat’ta darbeye karşı durduk. 17 Aralık’ta karşı durduk. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a destek verdik. Anadolu medyası olarak milli irade yanında olacağımızı belirtir. 15 Temmuz şehitlerimize rahmet diliyorum.”

“TÜRK HALKININ DARBECİLERE DARBE YAPTIĞINI GÖRDÜLER”

KONTV Genel Yayın Yönetmeni Nurettin Bay ise, “O gece hep beraber mücadele ettik. O gece Mevlana’nın gölgesindeydik. Konya’daydık. Biz demokrasi medya kurultayı yapıyorduk. 60 tane yurt dışından misafirimiz vardı. Haberi aldığımızda hiç kimse inanamadı. Biz gazeteci meslektaşlarımıza Türkiye’nin ne kadar demokratik ülke olduğunu anlatıyorduk. O gün çok utandım. Yere bakmak zorunda kaldım. Pakistan’daki gazeteci arkadaşımıza sizde demokrasi yok sürekli ihtilal oluyor demiştik. İstanbul havaalanı kapatıldı için memleketlerine gidemediler. Uluslararası camianın basın temsilcilerine hiçbir diyecek bir şey bulamadık. Ama Türk halkının darbecilere darbe yaptığını gördüler.

“BU GURUR DA BİZE YETER”

Cumhurbaşkanımız yaptığı ilk açıklama vardı. Hande Fırat’tan önce idi. O yayını ilk biz yaptık. O yayını biz elde ettik. Medya tarihinde cumhurbaşkanımızın engellenen konuşmasını Kon TV olarak biz yayınladık. Caddelerde yankılandı. Bu gurur da bize yeter. Cumhurbaşkanımızdan ödül aldık” ifadelerini kullandı.

Çay TV Genel Yayın Yönetmeni Hasan Yavuz yaptığı konuşmada, “Yaşanan tablolardan 1 yıl geçinmesine rağmen yeni ciddi hikâyeler duyuyoruz. Biz O gece Doğu Karadeniz Bölgesinde yayınlarımızı aktarmaya çalıştık. O esnada ilginç şeyler oldu. Kimileri havaalanını kimileri meclisi korumaya çalışırken kimileri medya kuruluşlarını korumaya çalıştı. Rize’de Güneysu’da cumhurbaşkanımızın oradaki evinde kimse yoktu ama vatandaşlar o evde de nöbet tuttu. Belki orada da bir şey olur diye. Biz Doğu Karadenizliler bütün Türkiye’ye milletin vatana sahip çıkması ile ilgili görüntüler yayınlar yaptık” dedi.

Anadolu Yayıncılar Derneği Başkan Yardımcısı olan; Kanal Fırat, Kanal E ve elazigsonhaber.com internet haber sitesinin Genel Yayın Yönetmeni Zeki Akbıyık 15 Temmuz hain darbe girişimi ile ilgili şunları söyledi:

“15 Temmuz hain darbesi olduğunda Konya’daydık. Sinan Bey televizyondan milletin sokakta bulunup darbeye karşı durmaları gerektiğine dair bir alt yazı geçmemizi istedi. Kanal Fırat Kanal E olarak Elazığ’da insanlar ulusal televizyonlarda o gece yaşananları izlerken yerel televizyonlarda da izlemeye başladı. Halk yerel kanallardan haber almaya başladı. Halk televizyonlardaki yayını görünce meydanlara çıktı. Herkes milletimiz için şehit oluruz dedi. Bayrağımıza, toprağımıza milletin sahip çıkması önemliydi. Bunda Anadolu yayıncılarının çok önemli etkisi var. Sinan Bey’e teşekkür ediyoruz. Çünkü ilk bizler yayına geçtik. O konuda moral ve motivasyonu bize Sinan Bey verdi.”

“BU HAİN GİRİŞME ÜLKEMİZİN BASİRETİ ENGEL OLMUŞTUR”

Burhan yaptığı konuşmasına şöyle devam etti:

“DEMOKRASİ NÖBETİNİ CANLI OLARAK GÖSTERDİK”

“10 GÜN BOYUNCA 15 TEMMUZ’U UNUTMA UNUTTURMA ETİKETİYLE YAYIN YAPACAĞIZ”

“TÜRK HALKININ DARBECİLERE DARBE YAPTIĞINI GÖRDÜLER”