“Kod Adı 2023” Eğitimleri Başladı

Karaman’da “Kod adı 2023” projesi kapsamında gençlere bilişim eğitimleri verilmeye başlandı.

“Kod Adı 2023” Eğitimleri Başladı

Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından hayata geçirilen proje kapsamında Karaman Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğüne bünyesinde faaliyet gösteren Gençlik Merkezi’nde bilişim eğitimleri başladı. 2023 hedefleri doğrultusunda Türkiye’yi bilişim, eğitim ve savunma sanayi alanında ileriye taşıyacak donanım ve yazılım eğitimleri ile tüketen değil üreten bir gençlik yetiştirilmesi amacıyla başlatılan "Kod adı 2023 " projesi kapsamında, 12-15 yaş aralığındaki gençlere algoritma, web ve mobil uygulama geliştirme, elektronik ve robotik eğitimleri veriliyor. Projede milli yazılımlar, erken yaşta kodlama eğitimi, dijital bilgi güvenliği, siber saldırılar, etkili sosyal medya yönetimi ve dijital pazarlama üzerine seminer programları da gerçekleştirilecek. Eğitimleri, başarıyla tamamlayan en iyi 100 genç, yaz döneminde özel kampa alınacak.

“Kod adı 2023” projesinin ilk etapta 81 gençlik merkezinde başlatıldığını belirten Gençlik Merkezi Müdürü Şabettin Gezen, “Eğitimlerimiz gençlik liderlerimiz tarafından 25 kişilik bir öğrenci grubu ile başladı. Öğrencilerimize yapay zeka ve robotik alanında temel bir eğitim vereceğiz. Proje ile gençlerimiz yazılım geliştirme becerisine sahip olacaklar. Eğitimlerin sonunda Türkiye’de seçilen en başarılı 100 gence bilişim uzmanları tarafından yaz döneminde ileri düzey yazılım geliştirme ve siber güvenlik eğitimleri verilecek. Her dönemde yaklaşık 2 bin öğrenciye eğitim verilmesinin hedeflendiği projede, yılda ortalama 20 bin öğrenciye ulaşılması amaçlanıyor” dedi.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.