Uluslararası Kültür Turizmi Ve Medya Kurultayı Karaman’da Buruk Geçti

Anadolu Yayıncılar Derneği tarafından organize edilen ve Başbakanlık Tanışma Fonu, Konya ve Karaman Valilikleri, Konya Büyükşehir ve Karaman Belediyeleri, Kon TV ve Beşinci Mevsim Prodüksiyon’un katkılarıyla düzenlenen Uluslar arası Kültür Turizmi ve Medya Kurultayı’nın Karaman bölümü İstanbul ve Ankara’da yaşanan darbe girişimi nedeniyle yemek ve gezi programıyla sınırlı tutuldu.

Piri Reis Kültür Merkezi’nde yapılması planlanan Küresel Sorunlar ve Medya konulu panel iptal edilirken yurt dışından ve Türkiye’nin çeşitli bölgelerinden gelen medya mensupları Kale Restaurant’ta yemekte bir araya geldiler. Burada bir açıklama yapan Kon TV Genel Yayın Yönetmeni Nurettin Bay, “Keşke buraya normal program akışımızı devam ettirerek gelebilseydik. Keşke dün akşam yaşanan hadiseler olmasaydı da Konya’da olduğu gibi Karaman’dan da tat alarak ayrılabilseydik. Çok şükür ki Türkiye Cumhuriyeti Devleti dün yaşanan sıkıntıyı bertaraf etmiştir. Barış ortamı sağlanmıştır. Şuanda darbeye teşebbüs eden kişiler derdest edilmiş ve mutlaka adalete hesap vereceklerdir” dedi.
İl Kültür ve Turizm Müdürü Adem Akçay da, “Hoşgörünün diyarına hepiniz hoş geldiniz. Öncelikle akşam yaşanan menfur hadiselerden büyük üzüntü duyuyoruz. Esasen keşke başka bir zaman diliminde Karaman’ımıza gelmiş olsaydınız. Keyifli bir gezi yapacağımızı umuyorduk. Kadim bir medeniyet, geçmişi onlarca yıllık medeniyete dayanan bir şehirden bahsediyoruz. Rabbim devletimize, milletimize zeval vermesin. Misafirperverliğimizi başka bir zamanda sizlere göstermek istiyoruz. Bu organizasyonun tekrarını istiyoruz” şeklinde konuştu.
Anadolu Yayıncılar Derneği Başkanı Sinan Burhan da, “Karaman Türk dilinin başkenti. 220’ye yakın gazeteci arkadaşımızla Konya ve Karaman’da büyük bir program düzenledik. Bu program yapılırken dün akşam bir darbe girişimi, bir kalkışma yaşandı. Bizler Anadolu Yayıncılar Derneği olarak 120 televizyon kanalıyla ortak yayına geçtik ve bu hareketimizle darbeye karşı durduk. Bütün illerdeki üyelerimiz vatandaşlarımızı meydanlara davet ettiler. Darbeye karşı yayınlar yaptık. Anadolu medyası darbeye karşı durdu. Bu darbeler artık Türkiye’de son bulmalıdır. Cumhurbaşkanı Genel Sekreteri’nin, Genelkurmay Başkanının tutuklandığı bir ülke düşünülemez. Ortaçağ zihniyetidir, üçüncü dünyacılıktır. Biz bu anlayışı kabul edemeyiz. Biz burada milli iradeye, Cumhurbaşkanımıza ve hükümetimize desteğimizi ilan ediyoruz. 50 yabancı basın mensubu arkadaşımız darbeyi duyunca şaşırdılar. Biz de izah edemedik. Türkiye’de demokrasi yok mu dediler. Ancak Türk milleti bizim mahcubiyetimizi giderdi. Darbeye karşı durdu. 15 Temmuz darbenin değil milli iradenin yıldönümü olarak tarihe geçecektir” diye konuştu.
Daha sonra medya mensupları otobüslerle şehir turu yaptıktan sonra Konya’ya geri döndü.