Gezginler Karaman’i Begendiler

Istanbul’da kurulup faaliyetlerini sürdüren Türkiye Gezginler Dernegi üyeleri yaklasik 25 kisiyle birlikte hemserimiz IKEV Yönetim Kurulu üyesi Nuran Uyar’in öncülügünde ilimize gelerek ziyaretlerine basladilar.

Kendisinden bilgi edindigimiz hemserimiz Uyar, “Saat 11.00’de Karaman’a geldik. Otele geçip esyalarimizi yerlestirdikten sonra Aktekke Camisine giderek Hz. Mevlana’nin annesini ziyaret ettik. Daha sonra Müze’ye geçerek tarihi eserleri inceledik. Saat 12.00’de Ticaret ve Sanayi Odasi Yönetim Kurulu Baskani Mustafa Toktay’in konugu olduk. Burada Karaman sevdalisi gönüldas Riza Duru’nun hazirlayip sundugu 45 dakikalik Karaman belgeselini izledik. Tabiki gösterimin sonunda meshur etliekmegimizi konuklarimizla birlikte yedik. Ögleden sonra sirasiyla Tartan Konagi, Kale, Çesmeli Kilise, Hürrem Dayi Evi ve Yunus Emre Camisini gezdik. Aksam üzeride Alahan Manastirina gittik. Dönüste de Sertavul’da durup aksam yemegine koyulduk” dedi.
Gezginler Dernegi üyelerinin 8 Haziran Cumartesi günkü programinda ise Manazan Magaralari, Taskale, Binbirkilise ve Madensehri gezisinin ardindan Bifa Bisküvi ve Duru Bulgur gezilecek. Aksam’da Dernegin kurucusu Prof. Dr. Orhan Kural, KGRT’nin konugu olacak. Kural’la çevre üzerine bir söylesi gerçeklestirilecek. Dernek üyeleri 9 Haziran sabahi ise ilimizden ayrilarak Konya’ya gidecekler.