Ispanyol Seyahat Acenteleri Karaman’a Geliyor

Ispanyol Seyahat acenteleri ilimizin tarihi ve turistik mekanlarini incelemek amaciyla yarin Karaman`a gelecek.

Türk Hava Yollari'nin (THY) ana sponsorlugunu yaptigi, Mevlana Kalkinma Ajansi'nin (MEVKA) Türkiye Seyahat Acenteleri Birligi (TÜRSAB) ile müsterek olarak düzenledigi gezi çerçevesinde Konya'ya gelen Ispanyol seyahat acentelerinden olusan bir grup, Beysehir ilçesini ziyaret etti. Ispanyol grup, Beysehir'de Yaka Manastir Tabiat Alani, Beysehir Gölü Milli Parki, Karaburun Plaji, tarihi Esrefoglu Camisi'ni ziyaret ederken, Beysehir Gölü'nde düzenlenen tekne turuna da katildi. Gezi boyunca Ispanyol gruba, ilçenin dogal güzellikleri, tarihi zenginlikleri ve turistik mekanlari hakkinda bilgiler verildi.
Ziyarete eslik eden TÜRSAB Konya Bölgesel Yürütme Kurulu Baskani Kazim Yanar, gezinin ardindan yaptigi açiklamada, daha önce de bu kapsamda Konya'ya gelen Iranli seyahat acentesi grubunu Beysehir’e getirdiklerini animsatarak, "Simdi Türkiye'de biliniyor ki, çok sey degisti. Bu degisimin yaninda tabii ki Beysehir'de hakkini aldi ama daha anlatilamamis, anlatmaya çalisiyoruz. Bundan sonra gelen bütün gruplarimizi buraya getirip, Beysehir'in Konya'nin bir incisi oldugunu göstermeye çalisiyoruz. Daha çok seyler olacak. Bu çalismalarla Beysehir’in hak ettigi yerlere gelecegine inaniyoruz” dedi.
Beysehir ilçesinin, son yillarda hayli ilgi çeken bir yöre oldugunu, turizme kazandirilmasi konusunda birtakim tanitim çalismalari yapildigini vurgulayan Yanar, ama Beysehir’in iyi anlatilamadigi ifade etti. Tanimak ve tanitmanin çok kolay oldugunu ama önemli olanin anlatmak oldugunu dile getiren Yanar, “Burada silah fabrikalari oldugunu, yurtdisina bunlarin gittigini hiçbir Avrupali bilmiyor. Gölümüzün özellikleri, Eflatunpinar bilinmiyor. Anlatim eksikligi var. Gerek Beysehir’de, gerekse Konya’da uçuk seyler yapmak lazim. Devir artik uç devri. Uç noktalara hitap eden seyler yapabilirsek, mutlaka bundan karli çikacagimizi düsünüyorum. Bu gezi kapsaminda dün Konya’daydik, bugün Beysehir’deyiz, yarin ise Çatalhöyük ve Kilistra ile Sille ziyaretlerimiz olacak. Daha sonra ise gezimiz Karaman’da devam edecek, ardindan konuklarimizi gönderecegiz” diye konustu.
Ispanyol seyahat acentelerinden olusan grubu ve ziyarete eslik eden beraberindeki Konya’dan gelen heyeti Beysehir'de misafir eden Beysehir Belediyesi Baskan Yardimcisi Kahraman Göksu ise, Beysehir'in Iranli acentelerin ardindan simdi de Ispanyol seyahat acentelerini ilçede misafir ettigini belirterek, "Ispanyol konuklarimizi gezdirdik, ilçemizi tanittik, tanitiyoruz. Daha baska ülkelerin misafirleri de gelecek yakin zaman içerisinde. Hepsini bekliyoruz. Beysehir bugüne kadar iyi tanitilamamis ama insallah bizlerin gayreti de daha iyi tanitmak yönünde olacak. Su anda seyahat acenteleri de turistlerini buraya çekmek istiyorlar. Insallah bu tür çalismalar faydali olacak. Biz bunun çabasindayiz. Gezide bu isigi bize yaktilar, ilçemizi begendiklerini söylediler. Daha adalarimizi gezdirmedik. Biliyorsunuz gölümüz üzerinde 33 ada var. Bir sonraki ziyarette de bu adalari gezdirmek istiyoruz" ifadelerini kullandi.