Port Otel, Rotterdam’in En Iyisi

1 Ocak 1965 Karaman -Madensehir dogumlu hemserimiz Mehmet Kabakyer (47), Hollanda ekonomisine ciddi katkilar yapan sirket sahiplerinden bir tanesi.

Hollanda’da basta ekonomi, sosyal, kültürel, siyasi, egitim v.s alanlarinda ciddi basarilar elde etmis Karamanli hemserilerimizin tanitimi için sitemizde yer verelim istedik.
“Hollanda Ekonomisinin Çimentosu” diyebilecegimiz, elde ettigi basarilariyla yüzlerce insana istihdam olanagi saglamis, egitimli ve genç girisimcilerimizden Mehmet Kabakyer’in hayat hikayesini gurur ve heyecanla okuyacaginiza inaniyoruz.
Fiziki olarak engelli olan ancak basarili olmak için ‘engel tanimayan’ bir karaktere sahip Madensehirli hemserimiz Mehmet Kabakyer’in kim oldugunu kendi agzindan dinleyelim.
“1965 Karaman –Madensehir dogumluyum. Evliyim ve 2 çocuk babasiyim. 10 yasinda aile birlesimi yoluyla Hollanda’ya geldim ve 37 yildir Hollanda’dayim. Ilkokul 3.siniftan itibaren egitimimi Hollanda’da aldim ve elektronik teknisyeniyim. Ögrencilik yillarimda gündüzleri çalisip, aksamlari okula giderek egitimimi tamamladim.
Uzun vadeli ilk Türk iskele firmasi
1999 senesinde ilk olarak ticari hayata atildik, kardesimle beraber ‘Iskele’ bransinda sirket kurduk. 1 yil bu sirketi Hollandali ortaklarla birlikte yürüttük daha sonra 2000 senesinde Hollandali ortaklardan ayrildik. 2 kardes 2011 yilinin Aralik ayina kadar 13 yil bilfiil iskele firmamizi yürüttük. Ilk kuruldugu yillarda 25 elemanla basladigimiz bu firma da günümüzde ortalama 180 personele istihdam sagliyoruz. Hollanda’da ilk kurulan Türk iskele sirketleri içerisinde en uzun soluklu sirket olma özelligine sahibiz. Ayni isimle, iflas etmeden 13 yil sirket yönetmek pekte kolay degil. Bunu, ticari zihniyet ve mücade sevkimize borçluyuz. Biz bütün elemanlarimizi ön elemeden geçirdikten sonra zaman içerisinde hizmetiçi egitime tabi tutuyoruz. Güvenli çalisma konusunda gerekli olan bütün sertifikalarini almalarini sagliyoruz. Bütün bunlarin yanisira sirket olarak ta, ‘yeterlilik sartlari’ni yerine getirme konusunda sertifikalar aliyoruz. Bütün bu sertifikalari aldigimiz için birçok dünyaca ünlü sirketlerin yanisira Hollanda Kraliyet sirketleriyle de birlikte çalistik, çalisiyoruz.Halen ofisimizde 7 büro elemani çalismaktadir.
Bugüne kadar bizimle uzun yillar çalismis olan ancak zamanla kendilerine ayri firma kuran 4 Türk sirketi var. Piyasadaki mevcut Türk iskele firmalari maalesef haksiz bir rekabetin olusmasina da neden oldu. Öyleki mecvut pazar payinin nerdeyse yüzde 90’i Türk firmalarinin elindeyken bugün nerdeyse bu oranin yarisi maalesef ellerinden gitti. Dogu Avrupa ülkelerinden gelen ülkelere ait firmalar bu pazari ellerine geçirmeye çalisiyorlar, böyle giderse bu oran daha da artacak.
Bizim Türk sirketlerin en büyük zaafi; birbirlerinden eleman kayirmasi, fiyat konusunda rekabet, isçilerin sürekli zam talebinde bulunmalari.Iskele firmamiz agirlikli olarak petro –kimya sirketlerine (Sheel, Esso v.s) yönelik is yapiyor.
Otel sektörüne adim
Kardeslerimle yürüttügümüz iskele sirketimizin yönetiminden ayrilarak, farkli bir sektöre yelken açmaya karar verdim. 2007 senesinde otel binasini satin almistik. Kanuni açidan biraz tikanmalar oldu o yüzden 2 sene bos kaldi. Daha sonra Nail adli arkadasimiz, burayi kiralamak istedigini söyledi. Nail bey, kiraladiktan 3 ay sonra tadilat maliyetinin yüksek oldugu gerekçesiyle bu is yalniz yapamayacagini ifade etti. Biz Nail beyle ya devam edecegiz yada otel isine son verecektik. Gerekli kredi kaynaklarini sagladiktan sonra oglumu da ortak ederek, otelin devam etmesine karar verdik. Öyleki otele, sadece tadilat için 850 bin avro harcadik. Tadilat islerini yürüten firmanin iflas etmesi ise bize, 150 bin avro ekstra maliyete sebep oldu.
Rotterdam’daki en iyi 3 yildizli oteliz
Halen çalisir vaziyette olan otelimiz 50 kapasiteli olup, 27 yatakli ve 3 yildizlidir. Çift, tek, dubbel, suit odalarimiz var. Sunu gururla söyleyebilirim ki, Rotterdam’daki mevcut 3 yildizli oteller içinde en iyi otel biziz. Bunu belediye ve Otelciler Birligi teyit etmistir. Yeni olmamiz, ulasim açisindan kolay ve imkanlarinin daha genis olmasi bakimindan en iyisiyiz. Halen 2 ortakla beraber islettigimiz bu oteli, Eylül ayi itibariyle devraliyoruz ve 2 ay gibi bir süre içinde de açilis resepsiyonu düzenleyecegiz. Otelin kullanim alani 800 m2, 5 kattan olusuyor.
Otelimizin bulundugu yer ada, 4 tarafi sularla çevrili. 2 köprü vasitasiyla ulasim saglaniyor. Delfshaven ilçe belediyesi sinirlarinda bulunan ve savasta yikilmayan tarihi bina yine otelimiz olup, sehir merkezine çok yakindir. Yürüyerek 12 dakikada merkezdesiniz. Rotterdam ismerkezlerinin ve turistik bölgenin oldugu yerdeyiz.
Otelimize agirlikli olarak gruplar, tur ile gelen müsteriler agirlikta. Tur oldugu zaman paket hizmeti (konaklama, tasima, yemek v.s) veriyoruz ki, bu karsilikli anlasmaya tabi. Otelde sabah kahvalti hizmetimiz var. Sayet gruplar aksam yemegi isterlerse yine Karamanli hemserimize ait olan Meram Restoran ve ayrica balik üzerine Rotterdam’da bilinen yine Karamanli bir hemserimize ait El Mercan Balik Restorani araciligiyla bu ihtiyaci karsiliyoruz. Müsterilerimizin ne tür yemek istediklerine göre siparis hazirliyoruz.
Döner Robotu
Türkiye ve dünyada tek olan ‘Döner Robotu’ projesine dahil olmustum. Dünyada ilk çikan döner robotunun finansini sagladik. Bu ürünü ilk olarak Izmir’de üretmeye basladik ancak suan sadece Almanya’da üretiliyor. Dünyada ilk ve tek olan bu ürün Almanya, Hollanda ve bazi Avrupa ülkelerinde kullaniliyor. Ürün çok kullanisli ve kolay olmasinin yanisira pahali da bir ürün. Yaklasik 15 bin avro. Ancak bu ürün kendini 6 ay gibi kisa bir sürede kendini amorti ediyor. Öte yandan Konya’da Merka Yapi LTD. sirketi ortagiyim.
Tekerlekli Sandalye Basketbol sporu
Tekerlekli sandalye basketbol takiminda oynadim, bu sporu yaklasik 22 yil yaptim. Milli formayi giymeyi çok arzu ettim ancak olmadi. Türkiye Tekerlekli Sandalye Basketbol takiminin kurulmasi çalismalarinda öncülük yaptim. ARROWS’ 81 adli Tekerlekli Sandalye Basketbol Kulübü’nün 2007’den beri baskanligini yapiyorum. Öyleki Ingiltere’de oynanan olimpiyatlarda, Tekerlekli Sandalye Basketbol Takimi Türkiye’yi temsil etti. Türkiye’de bulunan 8 milyon insanimizin spor vesilesiyle günyüzüne çikamasina katkida bulunmak benim için övünç kaynagidir. Evden disari çikamayan bu insanlarimiz simdi A noktasindan B noktasina çikmaya basladi. Ben de bu ülkenin bir ferdiysem mevcut haklarimdan faydalanmak istiyorum diyerek, özellikle yollarin mimari açidan daha düzenli hale getirilmesine önayak olan engellilerimiz; artik Avrupa standartlarinda yollarin olmasini istemektedirler.
HOGIAF Baskani
Kisa adi HOGIAF olan Hollanda Genç Isadamlari Federasyonu baskanligi görevini 6 yildir sürdürmekteyim. Hollanda Sivil Toplum (STK) örgütleri içinde etkin ve vizyonu olan bir federasyonun baskanligini sürdürmek görüldügü gibi pek te kolay degil. 8 ayri bölgede subesi bulunan ve yaklasik 700 üyesi bulunan federasyonumuzda, her sektörden agirlikli olarak KOBI isletmeleri üye. Bizim de bagli oldugumuz yine 6 ülkenin federasyonlarinin bagli oldugu üst çati kurumu UNITEE var. Bu konfederasyon, Avrupa Parlamentosu’nda lobi ve Türk diyasporasi görevi yapiyor. HOGIAF ise UNITEE vasitasiyla AP’de Hollanda’daki Türklerin lobi çalismalarini sagliyor.
Karaman’a yatirim
Elbette memleketime yatirim yapmayi düsünüyorum. Daha önceden bu konuda adim attik ancak bazi bürokratik engeller dolayisiyla bu çabamiz yarim kaldi. Geçmis dönemin yöneticileri bize yatirim yapmamiz konusunda maalesef önümüzü açmadilar. Bu konuda geröekten muzdaribim. Dolayisiyla tekrar bir yatirim yapma girisiminde bulunma cesaretim yok, ama memleketime ciddi yatirimlar yapmayi her zaman isterim. Memleketimden tekrar engelle karsilasirsam, benim için yatirim konusunda heryer Karaman’dir.