Bakan Elvan: Konya-Karaman Üzerinden Gelecek Ilk Hizli Tren 2016 Yili Sonunda Mersin’e Ulasacak

Ulastirma Denizcilik ve Haberlesme Bakani Lütfi Elvan, 10 Ekim 2014 tarihi itibariyle Iran TIR`larindan mütekabiliyet çerçevesinde para almaya basladiklarini belirterek, `Onlar ne aliyorsa biz de onu aliyoruz. Biz tabii ki sorunun çözülmesini istiyoruz. Komsu ülkemiz, dost ülkemiz. Iran ile bizim önemli ticari baglarimiz var, önemli iliskilerimiz var. Biz bunlari önemsiyoruz ama Iran`in da mütekabiliyet ilkesine saygi göstermesini bekliyoruz` dedi.

Bakan Elvan, bir dizi temaslarda bulunmak üzere geldigi Mersin'de, Mersin Valiligi'ni ziyaret etti. Vali Özdemir Çakacak tarafindan karsilanan Elvan, burada yaptigi açiklamada, Mersin'in bir liman kenti olduguna vurgu yaparak, ayni zamanda bir turizm, tarim ve sanayi kenti oldugunu söyledi. Tüm bu sektörlerin Mersin'de bulustuguna dikkat çeken Elvan, Mersin'i bir ulastirma terminali olarak görmek gerektigine dikkat çekti. Bundan sonraki süreçte özellikle Orta Anadolu'nun ve Akdeniz'in ürünlerinin yurt disina pazarlanmasinin agirlikli olarak, hizli demir yolu projelerinin de tamamlanmasiyla birlikte Mersin üzerinden saglanacagini kaydeden Elvan, "Mersin böylelikle önemli bir merkez haline gelecek. Hem lojistik merkezleri açisindan hem üretilen ürünlerin dis pazarlara satimi açisindan hem de bu ürünlerin stoklanmasi, pazarlanmasi açisindan çok önemli bir merkez haline gelecek. Antalya'dan sonra en fazla üretimi olan ikinci büyük kentimiz Mersin. Mersin'in, daha da hizli gelismesini arzu ettigimiz bir alan da turizm sektörü. Bu alanda da özellikle alt yapi yatirimlarinin güçlendirilmesiyle turizm sektörünün de canlanacagini düsünüyoruz" diye konustu.
"ÇUKUROVA HAVALIMANI, 30 MILYON YOLCU KAPASITESI ILE GERÇEKLESECEK"
Çukurova Hava Limani'nin 'yap-islet-devret' modeli çerçevesinde ihalesinin yapildigini hatirlatan Bakan Elvan, "Bu projeyi alan firmanin bazi finansal sikintilar yasamasi nedeniyle 6 aydan biraz daha fazla bir gecikmesi söz konusu. Su anda yüzde 15'ler seviyesinde bir gerçeklesme var. Biz ilave bir süre daha verdik firmaya. Saniyorum su anda bir kaç yabanci sirketle temaslari devam ediyor, ortaklik yapma konusunda. Devlet Hava Meydanlari Isletmesi Genel Müdürlügü de bu görüsmeleri yakindan takip ediyor. Insallah bir kaç hafta içinde bu neticelenecek ve buna göre yol haritamizi ortaya koyacagiz. Ama Mersin halki sundan emin olsun, Çukurova Havaalani 30 milyon yolcu kapasitesi ile gerçeklesecek. Ilk asamada 15 milyon yolcu kapasitesi, ikinci asamada da 30 milyon yolcu kapasitesine ulasacak ve bu bölgenin çok önemli hava limanlarindan biri olacak. Sunu özellikle ifade etmek istiyorum; havaalaninin yapilmasiyla ve su anda Konya'dan Karaman, Karaman'dan Ulukisla ve Mersin'e uzanan hizli demir yolu hattinin tamamlanmasiyla, buna paralel bir sekilde yine Yozgat-Yerköy, oradan Aksaray-Kirsehir, Kirsehir'den yine Ulukisla'ya oradan da Mersin'e yine hizli tren hattinin baglanmasiyla, bu bölgede inanilmaz bir canlilik olacak. Bu hizli trenler sadece yolcu amaçli olmayacak. Bunlar ayni zamanda yük tasimaciligi da yapacak ve özellikle Orta Anadolu'da üretim yapan firmalarin tasimacilik maliyetlerinde çok ciddi düsüsler söz konusu olacak. Bu firmalarin rekabet güçleri artacak ve bir anlamda Mersin Limani, tüm ulasim sektörünün bir terminali haline gelmis olacak" seklinde konustu.
Mersin'i Tasucu'na kadar baglayan kesim için otoyol yapmak istediklerini de ifade eden Elvan, bununla ilgili fizibilite çalismalarinin tamamlandigini, su anda uygulama projesinin yapimina yönelik çalismalarin da Karayollari Genel Müdürlügü'nde devam ettigini söyledi.
"3 BÜYÜK DENIZE 3 BÜYÜK LIMAN PROJESI"
Elvan, Konya-Karaman üzerinden gelecek olan ilk hizli trenin, 2016 yili sonunda Mersin'e ulasacagini belirtirken, bir baska önemli projelerinin ise Mersin için büyük bir konteyner limani yapmak oldugunu kaydederek, su bilgileri verdi:
"Biz bakanlik olarak söyle bir hedef ortaya koyduk; 3 büyük denizimizde 3 büyük liman projesi. Biliyorsunuz Karadeniz'de Kilyos Limani projemiz var. Yine Ege'de 12 milyon TEU'luk yillik kapasitesi olan Çandarli Limani projemiz var. Izmir'de ise 11.5 milyon TEU'luk yine bir konteyner limani projemiz var. Bununla ilgili çalismalarimiz devam ediyor. Önemli bir kismi tamamlandi. Bu konteyner limani da Mersin'in gücüne güç katacaktir. Mersin'in dinamizmini daha da arttiracaktir."
"MERSIN-ANTALYA HATTINDAKI ÇALISMALAR HIZ KAZANACAK"
Mersin için çok önemli bir karayolu güzergahi oldugunu da hatirlatan Bakan Elvan, "Bu da Mersin’i Antalya'ya baglayan yol. Burasi için, AK Parti hükümetleri öncesinde 'burasi geçilemez, burada yollar yapilamaz' deniliyordu. Hatta 'tüm Avrupa Birligi'nin bütçesini koysaniz, o yolu yapmaya yetmez' gibi daha önceki bakanlarin açiklamalari da vardi. Ben sunu ifade etmek istiyorum ki, biz özellikle Mersin-Antalya hattindaki çalismalari yogunlastiriyoruz. Bu güzergah üzerinde sadece Mersin Bölge Müdürlügü bünyesinde 22 tane tünel çalismamiz var ve Ovacik’a kadar olan kesimi önümüzdeki hafta içinde açiyoruz. 12 kilometrelik bir kesimi açiyoruz ve bundan sonraki süreçte diger kisimlarda çalismalar devam edecek. Bu gün o güzergah üzerinde yol çalismalarini yerinde görecegim" ifadelerini kullandi.